Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Nyt fra udvalgene RSS
Arbejdsdag 17 maj 2015 klokken 9.00
Arbejdsdag med diverse opgaver på containere og klubhus.
Page:  1  2  next 
Alfred (Administrator) #1
Member since Nov 2004 · 473 posts
Group memberships: Administrators, Bestyrelsen, Instruktører, Members
Show profile · Link to this post
Subject: Arbejdsdag 17 maj 2015 klokken 9.00
Hej

Husudvalget afholder arbejdsdag søndag den 17 maj 2015 Klokken 9.00
Der er en række opgaver og nedenunder er der beskrivelser af dem. Før arbejdsdagen bliver der handlet materialer og lignende.

24/4. Jeg har tilføjet mit forslag til fordeling af opgaver, og dermed også en førsteprioritering

Grejrummet

Tag på grejrum
Tagpap tætnes. Taget eftergås og tagpappet brændes sammen i samlingerne. Klubben har en tagpapbrænder og gas.
Alfred ( Har selv brændt det på fra starten, så må hellere selv rette til :-) )

Ventilation
Der skal skrues et stativ sammen i træ. Derpå skal der monteres en solcelledreven ventilator. Det hele skal sidde på taget af grejrummet. Ventilatoren blæser opvarmet luft ind i rummet med klubgrej, så det tørrer hurtigere og holder længere. 2 mand klarer det nok inden frokost. Det er en fordel hvis én af dem har prøvet lidt med træ og evt selv har værktøj med.
Svend ( fordi du ved en smule om at skrue træ sammen http://www.svenh.dk/Kajakbyg.html ) + Steen til at holde ved

Strømboks
På gulvet ligger der en samleboks. Den skal gøres fast på containervæggen inden vi lægger fliser
Svend ( Der er strøm i )

Afløb fra tag
Under afløbet skal der graves et hul cirka 2 spande dyb til regnvandsnedsivning. Der skal et plastrør i hullet, og det fyldes med ral. Det tager 2 folk en god times tid.
Frank og Jan

Fliser
Der skal lægges fliser i grejrummet. Vi har en masse fliser, så der bliver købt en kubikmeter sand og noget færdigbeton til kanterne. Her skal bruges 2-4 stærke folk. Men dem har vi jo en masse af.. ( Når de selv siger det ;-) )

Kasserummet

Aftræk til ventilation
Der skal laves hul i den bagerste væg og monteres et rør med rist, så den fugtige luft kan blive presset ud. Der skal bruges en boremaskine og evt en stiksav med stålklinger. Klubben køber nogle bor, da der godt kan blive brugt nogle stykker. 2 mand kan nok bruge et par timer eller tre på opgaven, da der også skal pilles et par beklædningsbrædder af på bagsiden.
Jan Olsen / Alfred

Tøjophæng
Efter en sæsons erfaringer har det vist sig at bøjlestangen hænger noget for lavt. Tørdragter hænger ned mod gulvet, så vi prøver at flytte den lidt op. Samtidig laves der nogle sko-holdere som gør at neoprenstøvlerne vender på hovedet sådan at vandet løber ud. Og nedenunder det hele lægger vi stålplade og laver afløb. På den måde undgår vi at gulvet i kasserummet er opfugtet hele tiden. Her skal nok gå tre personer hele dagen. Igen er det fint at i selv har værktøj med. Skruemaskine, stiksav...

Vognly
Vi har pvc plader til at lave et tag over vores vogne. Der skal skrues lægter på containerne inde i mellemrummet, og lægges plader på. Samtidig laver vi ophæng til stige,brædder og lignende under taget. Yderst en låge til en hængelås. Det er en opgave for 2-3 mand det meste af dagen.
Svend og Steen og en hjælper mere ? Nu bliver det jo sommer, men pladerne står i vejen i grejrummet og når taget er lavet låser vi stiger og trillebør ( fra kasserummet ) fast under taget. Dermed bliver der plads til pavillionen på øverste hylde i kasserummet. Så vi får ryddet noget op i begge rum ved at lave taget

Cykelstativer
Vi har fået en stabel brugte cykelstativer af havnen. Vi skal grave stolperne ned og hælde noget beton omkring dem. Et par dage senere kan stativerne monteres i stolperne. Gravning er ikke det nemmest, men det skal ikke være særlig dybt, og der er jo sikkert frokost undervejs. Tag gerne et par spader med, så går det hurtigst med at grave for de 3 personer der napper denne opgave.

Frokost / kaffe / Kage
Der er behov for frokost og noget energi at brænde af. Så et par stykker må gerne tage sig af at købe ind og stille an til frokost og kaffe senere.
Pauline leverer. Jannie sørger for opstilling afrydning ishentning osv.

Der er opgaver nok at tage fat i, og som altid har vi et par ekstra opgaver i baghånden. Så sæt datoen af i kalenderen og mød op. Der bliver masser af vejledning og hjælp at få, så selv om du har ti tommelfingre skal vi nok finde en opgave til dig.

Tilmeld dig her i tråden, og skriv hvad du har med af værktøj. Hvis du har forslag til frokosten er du velkommen til at skrive det også :-)
This post was edited 3 times, last on 2015-04-24, 20:22 by Alfred.
Sven Høyer #2
Member since Sep 2013 · 271 posts · Location: Hørning
Group memberships: Instruktører, Members
Deltager og tager gerne værktøj med - men ved endnu ikke hvilket.
/Sven
Pauline.kj #3
User title: pauline.kj
Member since Mar 2011 · 273 posts
Subject: Frokost
Har en Brunch-date med gamle venner den dag. Vil nu gerne levere frokosten. Så kommer ud kl 10 og stiller den klar til at tage frem. Og dukker op hen på dagen og giver en hånd, der hvor jeg kan.
Pauline
Mich S #4
Member since Oct 2011 · 415 posts · Location: Michael Stoltze - 50309910 - Holmstrup - Aarh V
Group memberships: Tidligere medlemmer
Subject: ... deltager også
- tager en spade og boremaskine med...
michael stoltze
Birthe og Lars #5
Member since May 2006 · 289 posts
Group memberships: Members
In reply to post #1
Subject: Arbejdsdag
Er desværre bortrejst,men jeg skal sende Jer en venlig tanke,når jeg  sidder ved det store kolde bord i København
hej Lars
jan_mj (Administrator) #6
User title: Jan Møller Jensen
Member since May 2013 · 140 posts
Group memberships: Administrators, Members
Jeg medbringer værktøj efter behov.
jan_mj (Administrator) #7
User title: Jan Møller Jensen
Member since May 2013 · 140 posts
Group memberships: Administrators, Members
In reply to post #5
Jeg deltager og medbringer værktøj efter behov.
Sven Høyer #8
Member since Sep 2013 · 271 posts · Location: Hørning
Jeg tager en drænspade med. Den er effektiv til at grave huller.
Steen Slot-Nielsen #9
User title: Steen Slot-Nielsen
Member since Feb 2008 · 659 posts · Location: Augustenborggade 23E, 7. tv, 8000-Århus C
Gir osse en hånd med.....
FrankBTh #10
Member since Feb 2012 · 1077 posts
Group memberships: Bestyrelsen, Members
Jeg deltager og tager en god spade med.

Frank B. Th.
Jan Olsen #11
Member since Apr 2011 · 28 posts
Hej , kommer også, kan ikke finde et start tidspunkt. Har mulighed for at medbringe meget forskelligt smede værktøj, så hvis der mangler noget, kan i lige give besked. Vh Jan
Alfred (Administrator) #12
Member since Nov 2004 · 473 posts
Group memberships: Administrators, Bestyrelsen, Instruktører, Members
Hej Jan ( Olsen )

Vi skal have lavet et Ø100-110 gennem en containervæg. Det er 2-3 mm stålplade og der er træ og isolering på den ene side. Så vi skal nok holde os fra brænderi. Jeg har før gjort det med stiksav, men hvis du har en bedre ide og noget værktøj vil det være super.
bentkruse #13
Member since Mar 2012 · 285 posts · Location: 8382  Hinnerup
Deltager også, men husk lige på, at mine evner er begrænsede, hvad angår det praktiske. Der hvor jeg har min force er sådanset mere på det åndelige, så det det bliver der forhåbentlig også brug for.  :rolleyes:
Manden med den lange ryg
Mich S #14
Member since Oct 2011 · 415 posts · Location: Michael Stoltze - 50309910 - Holmstrup - Aarh V
Group memberships: Tidligere medlemmer
Subject: ...
- ny arbejdsopgave for husudvalg o.a. - solcellerens - vel et par gange om året. Der bliver indkøbt 2½ l solcellerens til 50 kr - jvf : http://www.harald-nyborg.dk/p8297/solcellerens-2-5l-droppen (og http://www.borupkemi.dk/images/Diverse/Pressemeddelelser/S…)... der er delte meninger angående effekten af solcellerens - jvf : http://ing.dk/artikel/fagfolk-om-renseprodukter-til-solcel… ... men ialt fald vil det fjerne mågeklatter og mos-belægninger etc i kanterne. Måske ordner jeg den første solcellerens inden arbejdsdagen den 17 - tillige måske tætning af tagpapbelægningen over vådrummet.

SENEST : der sad en fast belægning af diverse snavs (incl mågeklatter) og fastklinet støv på solcellerne - pt nu afrenset - og tagpappen plet-repareret med ICO-PAL tjære-substans. Også klubhusets tagrender er nu renset.
michael stoltze
This post was edited 3 times, last on 2015-05-13, 15:14 by Mich S.
Jan Olsen #15
Member since Apr 2011 · 28 posts
In reply to post #12
Hej . Vi bruger et kop bor når vi laver hul i container, det skal bruges lidt med ge-linde, med det kan lade sig gøre, jeg tager det med, så må vi se om det lykkes.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20090606-dev, © 2003-8 by Yves Goergen
Current time: 2019-05-20, 05:27:00 (UTC +01:00)