Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Arrangementer RSS
Malmø 24 timer
Årets langdistancetur
Page:  1  2  3  next 
FrankBTh #1
Member since Feb 2012 · 1007 posts
Group memberships: Bestyrelsen, Members
Show profile · Link to this post
Subject: Malmø 24 timer
Efter at have oplevet sidste års 24 timers arrangement, har vi besluttet, at vi vil se, om det ikke er mulig at fylde klubbens trailer med kajakker i år.

Sidste år var det Susanne Jars, Ole Sig og undertegnende der var afsted.

Umiddelbart kan konceptet godt lyde ret kedelig. Brug 24 timer på at ro så mange omgange i Malmø's kanaler som mulig ... men det er langt fra så kedelig som det lyder.

Omgangene er på 4,3 km. Man bestemmer selv om man ror med eller imod uret. Skifter man retning en gang imellem vil man møde forskellige kajakroere på omgangen. Livet på kanalerne ændrer sig dagen igennem. Lige fra en stille omgang om natten hvor vi har kanalerne for os selv ... til kanaler fuld af liv midt på dagen, hvor der vil være alt fra pedalbåde over eldrevne udlejningsbåde til en sejlende restaurant med levende musik. Det kan ikke beskrives. Det skal opleves.

Selve arrangementet er gratis og man kan købe sig til fuld forplejning under arrangementet. Sidste år gav vi 250,- svenske kroner (200,- danske) der dækkede forplejning fra morgenmad lørdag morgen til morgenmad søndag morgen.

I år har vi hjælp fra to chauffører, der vil sørge for at vi kommer godt hjem efter arrangementet. Randi's Poul har lovet at køre kajaktraileren tur / retur og Jan Møller Jensen's kone har lovet at køre i deres syvpersoners bil, dvs. indtil videre har vi plads til 11 personer (inkl. de to chauffører). Hvis vi bliver flere finder vi også en løsning på det.

Det er helt op til den enkelte hvad man ønsker at få ud af arrangementet. Man kan tage det antal omgange man selv har lyst til og man holder de pauser der er behov for. En del vælger at sove om natten mens andre stort set ror konstant i de 24 timer.

Man kan gå efter tre forskellige mål, som hver især udløser et stofmærke til f.eks. redningsvesten. Der er et bronzemærke ved 60 km, sølvmærke ved 120 km og guldmærke ved 180 km.

Resultatlisterne fra de sidste år kan se på hjemmesiden.

60 km er opnåelig for de fleste. Man kan ro i sit eget tempo, sove om natten og holde de pauser der skal til.

120 km kræver en del udholdenhed. Ror man et snit på 6 km/t kræver det 20 timers roning. Jeg har gjort det på i Malmø og i limfjorden ... så det kan godt lade sig gøre.

180 km kræver en del træning. For at nå det skal man kunne holde en marchfart på min. 8 km/t. Det plejer der være en del deltagere der opnår ... dog ikke i 2017. Det var for varmt og blæsende.

Læs mere om arrangementet og tilmelding dig på :

http://www.malmokanot.se/m24kc/

Når du har tilmeldt dig, så skriv lige i denne tråd.

P.t. er følgende medlemmer tilmeldt :

Frank B. Th. Schmidt
Susanne Jars
Pauline Kerrn-Jespersen
Randi T Hansen
Else Svane Asmussen
Ole Sig
Jan Møller Jensen
Nanna Møller Jensen
This post was edited 5 times, last on 2018-05-07, 03:54 by FrankBTh.
else #2
Member since Mar 2009 · 102 posts
Group memberships: Members
Subject: Malmø 24 timer
Hej
Det lyder tilpas tosset, jeg vil gerne være med.

Else Svane Asmussen
susannejars #3
Member since Jan 2012 · 294 posts · Location: Lyngby v. Brabrand
Group memberships: Instruktører, Members
Hej

Det er et vildt hyggeligt arrangement - perfekt til en super klubtur

Vh Susanne
FrankBTh #4
Det lyder godt Else. Du skal huske at tilmelde dig på deres hjemmesider. Sætter dig på listen så snart jeg kan se dig på deres liste.

Frank B. Th.
susannejars #5
Så er Else tilmeldt ---- dejligt Else .. :-)

Susanne
Ole Sig #6
Member since Jun 2016 · 26 posts · Location: Aarhus
Så er vi seks...
susannejars #7
Fedt Ole  :-D
jan_mj (Administrator) #8
User title: Jan Møller Jensen
Member since May 2013 · 114 posts
Group memberships: Administrators, Members
Jeg er også med, og prøver på at beholde bilen indtil da ?
FrankBTh #9
Det lyder dejligt Jan. Du kommer på listen når jeg kan se din registrering hos arrangøren.

Hvis i har planer om at sælge bilen ... så skal i da ikke vente med det. Vi skal nok finde en transportløsning.

Frank B. Th.
FrankBTh #10
Hvad så Jan. Har du fået kolde fødder ? Synes ikke du er tilmeldt arrangementet på Malmø kajakklubs hjemmeside.

Frank B. Th.
jan_mj (Administrator) #11
User title: Jan Møller Jensen
Member since May 2013 · 114 posts
Group memberships: Administrators, Members
Hvad mener du Frank?
Jeg står som nummer 48.
FrankBTh #12
Subject: Afgangstid
Nu nærmer tidspunktet for afholdelse af arrangementet sig med hastige skridt. Da roningen starter lørdag morgen vil jeg anbefale at vi kører om fredagen. Der er mulighed for at sove i klubbens gymnastiksal - husk liggeunderlag og sovepose.

Du bedes skrive i denne tråd hvornår du kan være klar til afgang fra klubben fredag.

Frank B. Th.
susannejars #13
Hej

jeg kan være i Klubben kl 13 . Også før , hvis vi kører før . Og jeg glæder mig

Vh Susanne
Pauline.kj #14
User title: pauline.kj
Member since Mar 2011 · 245 posts
Forsøger at få byttet min vagt, da jeg først har fri kl. 16  :-/ . Vender tilbag når jeg har et endeligt tidspunkt.
Pauline
Ole Sig #15
Member since Jun 2016 · 26 posts · Location: Aarhus
Jeg benytter mig af lejligheden til at besøge min datter i København om fredagen... Og kører derfor selv.
så vi ses bare derovre til en forhåbentlig skøn tur.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  3  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20090606-dev, © 2003-8 by Yves Goergen
Current time: 2018-05-21, 23:53:07 (UTC +01:00)