Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Arrangementer RSS
TUR TIL SLIEN I BEDEDAGSFERIEN
torsdag den 26. - søndag den 29. april
Page:  1  2  3  4  next 
Synnøve #1
Member since Jul 2016 · 34 posts
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: TUR TIL SLIEN I BEDEDAGSFERIEN
                                              Tur til Slien/Misunde ved Slesvig
                                  Bededagsferien torsdag den 26.-søndag den 29. april

Slien skulle være Tysklands flotteste fjord, 42 km lang og strækker sig fra Slesvig og ud til Østersøen.

Vi har fået lov at låne Slesvig Roklubs klubhus, som ligger lige ned til Misunde, der er det kønneste og smalleste sted på Slien med kun 120 m bredde. Huset ligger ud til Slien, hvor der er romuligheder både mod øst og vest (prisen er 100 kr. per overnatning per person).

Mod vest ca. 12 km til Slesvig, som er en gammel (dansk) domkirke by, og Hedeby lige overfor med et fint vikingemuseum. Her var i vikingetiden vel den første egentlige bybebyggelse overhovedet i gamle Dannevang.

Mod øst kan man få en god tur ud til Arnis, kaldet ” Sliens Perle” Tysklands mindste købstad med kun 300 indbyggere og lidt længere ude Kappeln. En vej henholdsvis 20 og 24 km. Helt ud til mundingen kommer turen op på nok 32 km. Så der er lidt at vælge imellem. Traileren kan jo indgå i regnestykket:-)

Fjorden er mange steder er smal, men vider sig også af til ud og bliver en større flade, som kan give bølger, hvis vejret er i det.

I sommerhuset er der køjer (ca. 14 sovepladser) og rig mulighed for at slå telt op på grunden. Der er simple badefaciliteter og et lille køkken. Køjerummet er samtidig husets eneste opholdsrum, hvor der dog er plads til alle omkring et langt bord.

Lige ved siden af sommerhuset ligger restauranten ”Missunder Fährhaus  http://www.faehrhaus-missunde.de  Her serveres lækker mad til rimelige priser.

Medbring:

•    Proviant – Du kan vælge at medbringe proviant til hele turen, eller supplere med indkøb og restaurant besøg.
•    Rotøj/varmt tøj til pauserne.
•    Sovepose, håndklæde …

Vi mødes i klubben torsdag sidst på eftermiddagen og kører til hytten i Missunde, så vi få to hele rodage.

Tilmelding på forum gerne inden onsdag den 28, da roklubben ønsker besked en måned før, om vi får brug for hytten. Den er reserveret til os, og i denne periode kan andre gæster ikke booke sig ind.

Mona Larsen        mona-larsen@live.dk                30 29 68 83
Synnøve Jørgensen    synnoeve.joergensen@mail.dk    30 71 15 33
mona larsen #2
Member since Mar 2015 · 182 posts
UBS. Jeg bager en kage
Dorte GT #3
Member since Sep 2009 · 422 posts
Hejsa.

Det er et smukt farvand, som jeg tidligere har set fra Sejlbåd, og jeg kunne godt tænke mig at gense det fra kajakken. Jeg har sat kryds i kalenderen, og forventer at deltage.

Mvh

Dorte GT
Steen Slot-Nielsen #4
User title: Steen Slot-Nielsen
Member since Feb 2008 · 639 posts · Location: Augustenborggade 23E, 7. tv, 8000-Århus C
Group memberships: Instruktører, Members
Dorte S og undertegnede deltager SÅ meget gerne...

:)
Steen
FrankBTh #5
Member since Feb 2012 · 1047 posts
Group memberships: Bestyrelsen, Members
Jeg deltager også. Har lovet at trække traileren hvis der bliver behov for det.

Frank B. Th.
Thorkil #6
User title: Thorkil Green Nielsen
Member since Jun 2016 · 31 posts
Det lyder dejligt. Jeg vil gerne med.
Ketty M S de Laurent #7
Member since Apr 2016 · 107 posts
Jeg vil gerne med, får dog først fri kl. 15.30 og skal så først lige finde klubben. Vil gerne have kajakken på trailer, da jeg ikke synes, det er sikkert nok at køre så langt med en kajak på min korte bil. (Tvivler også på, at det er lovligt i Tyskland med en kajak på min bil).
Anja Veldt #8
Member since Oct 2013 · 35 posts
Jeg vil gerne med :-)
FrankBTh #9
Der er ingen problemer i at have en kajak på en mindre bil. Heller ikke i Tyskland. Det eneste man ikke må, er at have kajakken længere frem end fronten af bilen ... så en stor kajak på en C1 duer nok ikke.

Om traileren kommer med afhænger jo af behovet. Indtil videre er der kun en enkelt der har efterspurgt transport.

Frank B. Th.
Dorte GT #10
Member since Sep 2009 · 422 posts
Hejsa.

Hvis vi satser på traileren, så kan vi jo køre i færre biler, og dele transportudgifterne. Jeg kan principielt godt lægge bil til, men stiger gerne om bord i en større bil og kører med hvis der er mulighed for det :-)

/Dorte GT
FrankBTh #11
Subject: Kajaktransport
Enig Dorte, men det kræver et vist antal før der er fornuft i det.

Med 4 kajakker er det nemmere, hurtige og ikke dyrere at køre i to biler.

Lad os se på det når vi ved hvor mange der skal med.

Frank B. Th.
mona larsen #12
Member since Mar 2015 · 182 posts
In reply to post #2
Quote by mona larsen on 2018-03-12, 16:11:
UBS. Jeg bager en kage
Hvor dejligt at I er tilmeldt.
Synnøve.
Mona
Dorte GT.
Frank.
Anja.
Ketty.
Thorkil
Dorte S. og Steen..
Hvis nogen af jer ved i selv vil køre derned, så skriv det på tråden. Tak
jan_mj (Administrator) #13
User title: Jan Møller Jensen
Member since May 2013 · 128 posts
Group memberships: Administrators, Members
Jeg vil også gerne med.
Thorkil #14
User title: Thorkil Green Nielsen
Member since Jun 2016 · 31 posts
Jeg vil gerne have et lift og have kajakken på traileren eller taget, hvis der er plads.
Steen Slot-Nielsen #15
User title: Steen Slot-Nielsen
Member since Feb 2008 · 639 posts · Location: Augustenborggade 23E, 7. tv, 8000-Århus C
Group memberships: Instruktører, Members
Dorte S. og jeg finder selv derned.

:)
Steen
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  3  4  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20090606-dev, © 2003-8 by Yves Goergen
Current time: 2018-12-19, 16:48:49 (UTC +00:00)