Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Svømmehal - vintertræning for alle RSS
Januar 2019 - 12/1
Lørdag kl 14-17
Page:  1  2  next 
T Hansen (Administrator) #1
Member since May 2011 · 381 posts · Location: Randi T Hansen - Aarhus C - 30293211
Group memberships: Administrators, Bestyrelsen, Instruktører, Members
Show profile · Link to this post
Subject: Januar 2019 - 12/1
Der er heller ikke i år hyret undervisning/tovholdere til svømmehalsdagene. Selvudnævnte tovholdere, venlige og aktive frivillige, der gerne vil lære fra sig, snakker sig til rette med dagens deltagere..og udstikker sammen med dagens deltagere retningen for dagens sjov og træning i svømmehallen..nogle tovholdere vil det ene, og nogle noget andet.

Hvis en tovholder, der tilbyder sin hjælp, synes at det føles respektløst at nogle deltagere træner med noget andet, i den anden ende af svømmehallen..så siger han/hun til før start. Det er helt ok, at vi har det forskelligt med disse ting. Det mener jeg slet ikke at vi skal lave regler om..
Vh Randi
This post was edited 2 times, last on 2019-01-08, 17:48 by T Hansen.
jørgen møholt #2
Member since Nov 2004 · 520 posts
Group memberships: Instruktører, Members
Jeg vil gerne vise lidt forskelligt om lave og høje støttetag og kombinere dem. Desuden kan vi arbejde med sculling. Som sædvanlig 1,5 times instruktion og 1,5 times fri leg.
This post was edited on 2019-01-08, 16:14 by T Hansen.
Anja Veldt #3
Member since Oct 2013 · 46 posts
Group memberships: Members
Jeg kommer
susannejars (Moderator) #4
Member since Jan 2012 · 411 posts · Location: Lyngby v. Brabrand
Group memberships: Global Moderators, Members
Hej

Jeg kommer og øver i den ene ende

Susanne
Mariann Mors #5
Member since Apr 2018 · 21 posts
In reply to post #2
Jeg deltager ikke
This post was edited on 2019-01-12, 14:13 by Mariann Mors.
Gunvar Thingvad #6
Member since May 2014 · 61 posts · Location: Jelling
Subject: Kommer
I den anden ende og øvet rul. Og øver gerne støttetag????
morten-skriver #7
Member since Mar 2012 · 14 posts
Jeg deltager, kommer direkte til svømmehallen
This post was edited on 2019-01-11, 12:37 by morten-skriver.
Susan Schriver #8
Member since May 2014 · 37 posts
Subject: kommer
ved altså ikke lige med det der sculling... men støttetagene vil jeg da gerne have repeteret.... Men ellers påtænker jeg , at fortsætte hvor jeg slap sidste år mht rul... jaaaa... ting tager tid.... ses...
FrankBTh #9
Member since Feb 2012 · 1086 posts
Group memberships: Bestyrelsen, Members
Jeg vil gerne opfordre til, at man respekterer at der er instruktion de første 1 1/2 time. Enten deltager man i instruktionen eller også venter man til bagefter. Det er forstyrrende og respektløs “at rulle i den anden ende”.

Vent til der er fri leg eller vælg en anden dag i svømmehallen.

Det kan godt være at Jørgen tillader det på dagen - men i kan ikke på forhånd forvente det !

Frank B. Th.
Susan Schriver #10
Nå... ok... var ikke lige klar over, at der var regler om det... Troede at man kunne udnytte svømmehallen til det man ville og havde mest brug for at træne....
FrankBTh #11
Det kan du skam også på de dage der ikke er planlagt undervisning ... eller de sidste 1 1/2 times fri leg.

Sådan har det altid været, men det kan godt være svært at kende reglerne som ny. Der er dog garvede medlemmer der har meldt det samme ud - og de bør vide bedre.

Frank B. Th.
Susan Schriver #12
Nå, jeg synes nu ikke jeg er så ny længere - det er dog 3. vinter, at jeg deltager i træning i svømmehal, og jeg har ikke oplevet dette her som noget problem før, og jeg er heller ikke bekendt med at der skulle være regler omkring dette. Når man læser i "generelt om svømmehalstræning", så står der ikke noget om det.  Hvis der er nogle uskrevne regler omkring det, hvilket der åbenbart er, så synes jeg bestemt, at man skal gøre dem "skrevne" og tydeliggøre dem, så vi ved hvad vi har at rette os efter. Jeg ønsker selvfølgelig ikke at opføre mig respektløst eller forstyrrende overfor nogen, så jeg melder afbud til denne dag i svømmehallen.
Gunvar Thingvad #13
Member since May 2014 · 61 posts · Location: Jelling
Jeg går ud fra, at svømmehallen er til brug for ALLE medlemmer, uanset om man vil lave redninger,  vandtilvænning eller rul og, at de medlemmer der meget prisværdigt, tilbyder undervisning gør det, netop som et "TILBUD" og ikke som et krav for, at være i svømmehallen den pågældende dag. .

Jeg har været en flittig bruger af svømmehallen siden sæson 14/15, og har ikke oplevet problemer når der har været nogle der har trænet selv . Jeg synes det er lidt træls, at der bliver gjort et problem ud af noget  som jeg  slet ikke synes eksisterer.

Vi skal kunne benytte/ udnytte den kapacitet der er i svømmehallen.

Og Frank. Jeg mindes ikke, at have oplevet  dig i svømmehallen, hverken som deltager eller underviser  ;-)
De bedste hilsner
Gunvar
FrankBTh #14
Gør hvad i vil.

Jeg har tidligere været aktiv bruger af svømmehallen. I en svunden tid, hvor der var tovholder, hvilket jeg også har været. Dengang var der deltagerbegrænsning og medlemmerne havde pli nok til ikke at forstyrre undervisningen. Det er efterhånden ret få gange der bliver tilbudt undervisning og hvor mange kan rulle i mere end 1 1/2 time ... så det burde ikke være et problem at vente til der er fri leg.

Men i har da fuldstændig ret i at der ikke længere er nogen tovholder og ingen regler - udover at man skylle kajakken.

God fornøjelse
bentkruse #15
Member since Mar 2012 · 287 posts · Location: 8382  Hinnerup
In reply to post #9
Subject: Klap lige Hesten Frank
Rolig nu Frank......... Husk nu på at det er i Danmark vi befinder os! :rolleyes:

Og så lige et Godt Nytår!
Manden med den lange ryg
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20090606-dev, © 2003-8 by Yves Goergen
Current time: 2019-07-15, 23:34:58 (UTC +01:00)