Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Arrangementer RSS
Helgenæs rundt - overnatning/navigation/evt.havkryds
Overnatning m navigation lørd-sønd d 29.-30/6
susannejars (Moderator) #1
Member since Jan 2012 · 416 posts · Location: Lyngby v. Brabrand
Group memberships: Global Moderators, Members
Show profile · Link to this post
Subject: Helgenæs rundt - overnatning/navigation/evt.havkryds
Overnatningstur Helgenæs rundt 29/30 juni .

MØDESTED : Dragsmur kl 10 - om mødested bliver øst eller vest , kommer helt an på vind og vejr .

Vi ror rundt om Helgenæs , holder god frokost pause ved Helgenæs Fyr og mulighed for at se Tyskertårner også . Is kan købes ved Fyret .

Overnatningssted : bliver ved Dragsmur . Der er en primitiv plads , så vand skal medbringes  - man kan dog køre i bil dertil , så hvis nogen ønsker at komme til overnatning og søndagsturen også, så er de meget velkomne .
 Om aftenen hygge og gåtur i det skønne område ... Vi kigger også på kort og lægger kompaskurser.

Husk håndholdt kompas og gerne et kompas til kajakken

SØNDAG : ror vi mod dagens opgave og ser om vi kan finde "dagens opgave" . Der kan evt forekomme et kryds på 5 km , afhængig af vejret .

Vi vil være retur på Dragsmur omkring kl 15.00

trailer/samkørsel : vi ser på tilmeldingerne hvad vi får brug for - måske er samkørsel nok . Ellers skal vi have en person der kan køre trailer .

Vh
Susanne

Tilmeldte :
Susanne
Randi
Dorte og Steen
Dorte GT
Ole Buch
Torben Selst

..
This post was edited 8 times, last on 2019-06-28, 17:16 by T Hansen.
Steen Slot-Nielsen #2
User title: Steen Slot-Nielsen
Member since Feb 2008 · 676 posts · Location: Augustenborggade 23E, 7. tv, 8000-Århus C
Group memberships: Instruktører, Members
Det lyder som en rigtig god, hyggelig og lærerig tur. Dorte og ut er med.

:-)
Steen
Dorte GT #3
Member since Sep 2009 · 445 posts
Group memberships: Members
Hejsa.

Jeg overvejer lige om skulderen er klar til en tour-de-Helgenæs lørdag. Kommer dog helt sikkert ikke til at ro 2 dage i træk. Vender tilbage med endeligt svar sidst i ugen.

Mvh

Dorte GT
Ole Buch #4
Member since Apr 2018 · 62 posts · Location: Kongensbro
Den vil jeg gerne med på. Kan have en kajak mere på taget. Skulle vi mødes ved klubben?
susannejars (Moderator) #5
Hej Ole

Dejligt du er klar igen .

Mødested er kl 10 ved Dragsmur og jeg satser på vi starter fra vest siden . Men dette afhænger af vind og vejr . Info kommer på fredag om det præcise mødested

Vh Susanne
Selst #6
Member since Dec 2014 · 86 posts
Jeg vil gerne med, men skal køre fra Helgenæs lørdag aften kl18.30 til Århus. Jeg er i området fredag og støder til Jer lør kl 10 ved Draget.

Torben Selst
susannejars (Moderator) #7
Hej alle

OPDATERING :

Som vinden ser ud nu er det bedst at starte på ØST siden af Dragsmur og slutte på Vestsiden ......   :rolleyes: Vinden bliver dog ved med at ændre sig på mine vejr apps og derfor ikke til at stole på .

Så vi MØDES på vestsiden af Dragsmur og lader kajakker blive på taget i første omgang .    Vi tjekker bølgerne og lægger en slag plan..

Jeg vil dog allerede tidligt i morgen allerede lave en NY OPDATERING her .....

Men kl 10 på vestsiden af Dragsmur

Husk kompas og vand , udover det sædvanlige overnatningsgrej . Jeg glæder mig til turen rundt om Helgenæs uanset hvilken vej vi ror .

Jeg har desuden printet og lamineret nogle søkort til jer , da vi får brug for dette til vores skattejagt  :-)

Vi ses

Susanne
This post was edited on 2019-06-28, 11:30 by susannejars.
T Hansen (Administrator) #8
Member since May 2011 · 383 posts · Location: Randi T Hansen - Aarhus C - 30293211
Group memberships: Administrators, Bestyrelsen, Instruktører, Members
In reply to post #1
Subject: Afbud, desværre..
Hej Helgenæsfarere..
Jeg er desværre nødt til at afmelde denne tur for mit eget vedkommende..da jeg troede at jeg havde al tid i verden til rådighed, på denne weekend. Dét havde jeg ikke..der var andre ting jeg osse lige skulle, inden ferien. Rigtig god tur, kære venner!
Kh Randi
Dorte GT #9
Member since Sep 2009 · 445 posts
Jeg kommer. Lidt tvetydig besked Susanne. Men jeg møder op ved p-plads på vestsiden, med mindre du giver contra ordre lørdag morgen.

Mvh

Dorte GT
susannejars (Moderator) #10
Hej Dorte

Glæde mig --- og ja, en noget tvetydig opdatering ..... Vi ses på p pladsen på vestsiden kl 10

Vh Susanne
susannejars (Moderator) #11
Hej

Yes - vi ses ved p pladsen på vestsiden af Dragsmur kl 10
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20090606-dev, © 2003-8 by Yves Goergen
Current time: 2019-08-19, 07:01:40 (UTC +01:00)