Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Arrangementer RSS
Tips til at fiske fra kajakken!
Onsdag d. 21. august klokken 18.00
AndersAnkerstjerne (Moderator) #1
User title: AndersAnkerstjerne
Member since May 2011 · 32 posts · Location: Århus
Group memberships: Global Moderators, Members
Show profile · Link to this post
Subject: Tips til at fiske fra kajakken!
Med et helt almindeligt fisketegn er det muligt - og i nogle tilfælde oplagt - at tage fiskestangen med på havet og fiske fra sin kajak. Med kajakken kan man jo stort set altid komme derhen, hvor man mistænker fiskene for at holde til.

Men hvordan rigger man kajakken til, så den bliver forvandlet til en høj-effektiv kutter?

Et af vores medlemmer - Christen Bisgaard - har erfaring med jagt og fiskeri fra kajakken, og han har tilbudt at vise sin tilrigning af kajakken frem, til inspiration for andre, der også kunne være nysgerrige på, hvordan man kan fiske fra en kajak.

Der bliver mulighed for at se nærmere på Christens løsninger og høre mere om de praktiske overvejelser man kan gøre sig for at få tilrigningen til at passe til lige netop egne behov - herunder praktiske overvejelserne om planlægning og ombygning, så man kan optimere sin egen kajak til fiskeri. Ifølge Christen er det nemlig helt usædvanligt genialt (læs: svineheldigt) hvis tilrigningen sidder i skabet første gang, uanset hvor godt man tænker sig om og hvor mange inspirerende YouTube film man ser.

Vi mødes i klubben hvor Christen fortæller om sine før-overvejelser, erfaringer og viser hvordan han har grebet det an. Og måske fortæller han en røverhistorie om en meget stor fisk, han har fanget.

Vi stiller nogle snacks frem, så meld til her i tråden. Og hvis vejret er godt kan vi slutte af med at tænde grillen for alle dem, der selv medbringer noget at kaste på den og gerne vil spise fælles - så skriv gerne i tråden, hvis du tager noget med til grillen.

Her er i øvrigt et link til en fiskekalender: https://www.fiskeri.nu/fiskekalender

Vi ses!
This post was edited 2 times, last on 2019-08-03, 21:23 by AndersAnkerstjerne.
FrankBTh #2
Member since Feb 2012 · 1104 posts
Group memberships: Bestyrelsen, Members
Godt initiativ. Ville være dejligt hvis i kunne starte lidt senere ... ellers må jeg jo bare støde til efter at i er begyndt - og håbe at jeg fanger nogle af guldkornene.

Satser på at komme.

Frank B. Th.
T Hansen (Administrator) #3
Member since May 2011 · 383 posts · Location: Randi T Hansen - Aarhus C - 30293211
Group memberships: Administrators, Bestyrelsen, Instruktører, Members
In reply to post #1
Subject: Kommer..
..men først kl 17.15, da jeg på onsdage først har fri fra arb kl 17.. Glæder mig til fisketips, da jeg hér på Samsø, hvor jeg ferierer og ror meget..gerne vil fiske/ha' grej med i lugen til lidt fiskeri..
Vh Randi
AndersAnkerstjerne (Moderator) #4
In reply to post #2
Subject: Nyt tidspunkt! Nu klokken 18.00
Christen er med på at flytte tidspunktet, så vi mødes klokken 18 i stedet for - så er der en chance for, at lidt flere kan nå at være med. Vi ses! (Jeg kommer selvfølgelig også..)
Mogens Jensen #5
Member since Apr 2019 · 19 posts
Group memberships: Members
Jeg vil gerne deltage
Jacob Arnkvist (Moderator) #6
Member since Apr 2017 · 48 posts
Jeg kommer og høre. Spændende
Svend Bøgvad Nielsen (Moderator) #7
Member since Apr 2017 · 4 posts
In reply to post #1
Jeg vil rigtig gerne med, glæder mig!
kirsten kjer (Moderator) #8
Member since Nov 2004 · 254 posts · Location: Beder
Group memberships: Global Moderators, Instruktører, Members
Øystein og jeg kommer og vi vil gerne være med til at grille :-)
FrankBTh #9
Member since Feb 2012 · 1104 posts
Group memberships: Bestyrelsen, Members
Jeg tager også noget med til grillen.

Frank B. Th.
AndersAnkerstjerne (Moderator) #10
In reply to post #1
Subject: Så satser jeg på at tænde grillen :-)
-alle, der har lyst til at spise med, kan medbringe mad og drikke. (Og man BEHØVER jo ikke grille :-) )
Thorkil #11
User title: Thorkil Green Nielsen
Member since Jun 2016 · 38 posts
Group memberships: Members
Jeg glæder mig til fisketips
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20090606-dev, © 2003-8 by Yves Goergen
Current time: 2019-08-19, 07:30:39 (UTC +01:00)