Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Opgaveforum RSS
kajakvognhjul
Birthe og Lars #1
Member since May 2006 · 167 posts
Group memberships: Instruktører, Members
Show profile · Link to this post
Subject: kajakvognhjul
Det ene  dæk på den"blå" kajakvogn er fladt.Hvad kan jeg gøre?
afmontere det og køre til en tank og pumpe det?
Købe et nyt? hvor?
har vi en pumpe?
hvis jeg får instruktioner,skal jeg nok tage mig af det.

hej  Lars w
Alfred #2
Member since Nov 2004 · 231 posts
Subject: Punkterede hjul på vogne ( generel vejledning )
Hej Lars ( og de næste der opdager en punkteret vogn. :-) )

Hjulene er billigst at købe i Bauhaus. Jeg har købt i baushaus i viby. Det er svær at få hjulene af og lappe da de nye er slangeløse.

De har både løse hjul til 165 kr pr stk og et sæt med to hjul og aksel til 200,- ( det hører til en sækkevogn ). Køb sættet med to hjul og læg det andet hjul i kassen der står materieludvalg på ( i klubhuset )

Sådan et sæt finder du i deres haveafdeling. Når du går ind i haveafdelingen  er det til højre cirka midtvejs inde i afdelingen. Så helt ned mellem reolerne til væggen. Cirka deromkring lå de sidste gang jeg var der. Det er nogle flade kasser cirka 70 x 40 cm.  udover de to hjul og aksel er der også en grå bøjle til en sækkevogn. Smid bare bøjlen væk med det samme.

For at få hjulet på akslen skal du nok have en fil eller noget groft sandpapir med. Der sidder sikkert rust på akslen. Det skal du have af først. Sidste gang brugte jeg en grov fil. Cirka lige så grov som et parmasan-ostejern. Det var hurtigt og nemt, så hvis du ikke lige har sådan en, så se om ikke bauhaus har sådan en også.

Kvitteringerne skal du skrive dit navn og kontonummer på og lægge i Bentes kasse. Så overfører hun penge til dig.

mvh
Alfred

p.s. På sigt skal vi have fundet nogle punkterfri hjul, så forslag modtages gerne
Birthe og Lars #3
Quote by Alfred on 2006-10-15, 20:01:
Hej Lars ( og de næste der opdager en punkteret vogn. :-) )

Hjulene er billigst at købe i Bauhaus. Jeg har købt i baushaus i viby. Det er svær at få hjulene af og lappe da de nye er slangeløse.

De har både løse hjul til 165 kr pr stk og et sæt med to hjul og aksel til 200,- ( det hører til en sækkevogn ). Køb sættet med to hjul og læg det andet hjul i kassen der står materieludvalg på ( i klubhuset )

Sådan et sæt finder du i deres haveafdeling. Når du går ind i haveafdelingen  er det til højre cirka midtvejs inde i afdelingen. Så helt ned mellem reolerne til væggen. Cirka deromkring lå de sidste gang jeg var der. Det er nogle flade kasser cirka 70 x 40 cm.  udover de to hjul og aksel er der også en grå bøjle til en sækkevogn. Smid bare bøjlen væk med det samme.

For at få hjulet på akslen skal du nok have en fil eller noget groft sandpapir med. Der sidder sikkert rust på akslen. Det skal du have af først. Sidste gang brugte jeg en grov fil. Cirka lige så grov som et parmasan-ostejern. Det var hurtigt og nemt, så hvis du ikke lige har sådan en, så se om ikke bauhaus har sådan en også.

Kvitteringerne skal du skrive dit navn og kontonummer på og lægge i Bentes kasse. Så overfører hun penge til dig.

mvh
Alfred

p.s. På sigt skal vi have fundet nogle punkterfri hjul, så forslag modtages gerne
Birthe og Lars #4
hjul skiftet. ekstra hjul + aksel i værktøjskassen.
Hvis man kun har brug for 1 hjul,er prisen ca 85.kr,'

hrj lars w
jørgen (Former member) #5
No profile available.
Link to this post
Subject: Hvis man kun har brug for 1 hjul,er prisen ca 85.kr,'
Det lyder dyrt at købe nyt hjul hver gang der er et der er fladt.
Min erfaring med disse hjul er at slangerne og ventilerne er af en temmelig middelmådig kvalitet. Min egen sækkevogn skal pumpes regelmæssigt, fordi slange eller ventil ikke holder tæt.

Måske er hjulene bare flade og ikke punkterede. Vi kunne evt. prøve at anskaffe en fodpumpe. Den koster på tilbud det samme som et par hjul.

Alternativt er det (har det tidligere været) muligt at købe trykdåser, der sprøjter skum ind i slangerne. Skummet lapper utæthderne indefra, når slangen kommer under tryk. Det fylder altså ikke slangen ud, men sidder på indersiden og tætner.

V.h.
Jørgen Møholt
jørgen (Former member) #6
No profile available.
Link to this post
Ps. Skummet kan altså også bruges til slangeløse dæk.
J
t.hoberg #7
Member since Nov 2004 · 38 posts
Group memberships: Members
Det koster min 60,- at få lappet ved en cykelhandler, så 80,- for et nyt lyder da ikke så slemt! og så er det jo nyt, så der kommer nok ikke så mange problemer det næste stykke tid!
VH. Harske Hubby (Thomas)
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20090606-dev, © 2003-8 by Yves Goergen
Current time: 2012-02-04, 12:35:05 (UTC +00:00)