Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Opgaveforum RSS
Efterlysning!
Molle #1
User title: Malene Lund
Member since Apr 2006 · 79 posts · Location: Århus N
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Efterlysning!
Jeg vil gerne efterlyse aktive medlemmer til materialeudvalget!

Det vil være i alles interesse at få fat i flere aktive medlemmer i materialeudvalget!

Jeg beklager meget det langsomme tempo i reparationerne, men det er desværre ikke lige i øjeblikket, jeg har overksud af tid til at gøre noget ved det, så jeg håber der er andre, der melder sig under fanerne. Alternativet er, at tempoet hvormed reparationerne finder sted, falder yderligere det næste halve år.
Så, hvis du har tid at give, vil materialeudvalget gerne tage i mod.

:cheesy:
Jeg håber der er et par stykker der tager udfordringen op!

med venlig hilsen

Malene Lund
Susanne Jars #2
Member since Sep 2005 · 74 posts · Location: Brabrand
vedr aktive hjælpere :
Jeg vil da lige foreslå at I laver en reperationsdag !!  Det er blevet gjort før , og så plejer vi da at være nogle stykker der dukker op ..
Kh Susanne
Alfred #3
Member since Nov 2004 · 231 posts
Group memberships: Instruktører, Members
Hej

Jeg tror det Malene søger, er nogle flere der selv tager initiativ til at få repareret klubkajakkerne når de går i stykker.

Men der er selvfølgelig også andre løsninger. Og de kan også have positive sider.

1: Vi kan droppe reparationerne helt. Når en wire bukker er den bukket... og så virker finnen bare ikke. Nogle steder piller man finnen helt af. Så bukker wirerne ikke længere.......... :-/

2: Hvis en kajak er utæt....... Så ror man ikke så langt af gangen og man får holdt pumpeteknikken vedlige 8-(

3: Vi kan sælge klubkajakkerne... Så er der slet ikke spørgsmålet om at få vedligeholdt kajakkerne.... :-(

Men det rareste er nok at nogle af dem der bruger klubkajakkerne melder sig til udvalget og får gang i reparationerne på eget initiativ.

mvh
Alfred
Susanne Jars #4
Member since Sep 2005 · 74 posts · Location: Brabrand
Hej Alfred !
JA det er rigtigt hvad du skriver.... Forslag til løsning er , tror jeg, :
 - at den der kommer ud for en skade selv er ansvarlig sammen med en fra materiale udvalget at få udbedret skaden...
 - Eller som man har gjort i MKC eller VIKING = 3 personer er ansvarlig for 1 kajak = alt vedr reperation osv = dem der bruger denne kajak det meste af tiden..
hector #5
Member since Mar 2007 · 206 posts
Subject: Ro-journal
Jeg synes klubben skulle indføre en ro-journal (eller hvad den nu skal kaldes) for klubkajakkerne. Så kan man følge nogenlunde med i hvornår en kajak er blevet skadet, og af hvem.
Når jeg sætter nogenlunde i kursiv, så er det fordi man kan være så uheldig at overtage en kajak, der allerede er skadet, men hvor skaden ikke er meddelt. Og hvor man først opdager skaden på vandet! Men alt i alt tror jeg da, at sådanne unoder kommer til at høre til undtagelserne.
Og så mener også jeg, at det principielt skal være den person, der har skadet kajakken, som  skal sørge for at få den bragt flot igen – eller i hvert fald hjælper til med at få tingene bragt i orden.

Mvh
hector
Molle #6
Det er præcis som Alfred skriver, nye medlemmer der selv tager initiativ til reparationer jeg eftersøger.
Vi har faktisk for nyligt haft arbejdsdag i udvalget, hvor vi forsøgte at få udbedret eksisterende skader. Jeg kan kun beklage at der ikke var den store repræsentation fra selve udvalget, og at det har været nødvendigt at trække på tordenskjoldssoldater for at få opgaverne løst så godt som muligt!

Jeg er åben over for de fremsatte ideer, synes det vil være en skam hvis det ender med at vi ikke får repareret skaderne som der opstår og dermed ikke har funktionelle klubkajakker!

Malene Lund
Birthe og Lars #7
Member since May 2006 · 167 posts
hej Malene.
Til tjeneste.Besidder ikke den store tekniske forstand og vil ikke være den "ansvarlige" der altid ordner tingene.Er vel nok bedst til de grove
og simple opgaver og sådanne er der vel også.
Du har ret i,at der burde være nogle flere,der fik fingrene ud og meldte sig.
                                         Hej Lars
Molle #8
Det lyder godt Lars.  :-D  Jeg håber der er flere der følger trop!

Hector og jeg mødes i morgen kl. 13.30 for at sætte en sele på ryglænet i en den røde tempest.

Vi skal have fundet en løsning på at flytte et benspark i lineaen, så roret virker. Ellers mangler vi vist kun lige i øjeblikket at få fat i en reservedel til den røde tempest så vi kan få finen til at virke igen.

Malene
Molle #9
Subject: Så kom vi lidt videre!!
Jeg har lånt lidt arbejdskraft i form af Hector til at komme lidt videre med kajakkerne der er skadede!

Jeg kan se på udvalgssiden at der reelt kun er 3 medlemmer af udvalget, hvilket jeg må sige er ret sløvt med det antal medlemmer klubben har og med det antal der der benytter sig af klubbens kajakker!

Skal det tolkes som om I ikke er interesserede i standen af kajakkerne?

Det er nødvendigt at der er flere der tager hænderne op af lommerne og hjælper til. Jeg synes det er et glimrende forslag at medlemmer der har skadet en kajak selv er ansvarligt i samråd med udvalget for at reparere kajakken igen! Så tag det venligst som en udfordring at næste gang du kommer til at skade en kajak så sørger du selv for at kontakte udvalget på jegharskadetenkajak@aarhushavkajak.dk og aftaler med os hvornår vi kan hjælpe hinanden med at lave kajakken. Hvis du selv er i stand til at udbedreskaden er du naturligvis også velkommen til blot at meddele os at skaden er sket og hvornår du påtænker at udbedre skaden!

Det er i alles interesse at skaderne udbedres hurtigst muligt, så kajakkerne igen er tilgængelige til en tur på vandet.

Jeg venter stadig spændt på nye medlemmer til materialeudvalget!!
Jeg håber der er flere end Lars der melder sig da Lars som de fleste måske ved faktisk allerede gør et godt stykke arbejde med at holde kajakvognene kørende!!

Klubben har værktøjet til de fleste reperationer, så det skal ikke være fordi du ikke selv er indehaver af hele sættet af topnøgler mv. at du holder dig tilbage!
Kom gerne med forslag til dage hvor lige netop du har mulighed for at hjælpe!

Med de helt store forhåbninger om nye hjælpere/ ansvarshaver

Malene Lund
på Materialeudvalgets vegne
Charlotte #10
Member since Jun 2006 · 74 posts
Subject: 1 mere til udvalget........!
Jeg melder mig under fanerne til udvalget.

Ikke som ansvarlig, da der er for mange ting jeg simpelthen ikke ved hvordan man reparerer. Endnu, men det kan vel læres.....

Jeg holder øje med indkaldelse til næste arbejdsdag.

mvh Charlotte
Molle #11
Velkommen til!
Næste arbejdsdag bliver sidst i februar, og evt. igen en dag i påsken. Jeg skal nok melde et mere præcist tidspunkt ud inden længe.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20090606-dev, © 2003-8 by Yves Goergen
Current time: 2012-02-04, 13:06:12 (UTC +00:00)