Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Arrangementer RSS
Tur til Limfjorden nord for Struer: Venø, Kås Hoved, Jegindø og Skibsted Fjord
27.-30. maj 2010
Henriette #1
Member since Nov 2004 · 219 posts · Location: Malling
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Tur til Limfjorden nord for Struer: Venø, Kås Hoved, Jegindø og Skibsted Fjord
I anledning af at det nu snart ser ud til at blive forår :-) forsøger jeg igen med invitation til en 3-dages tur i Limfjorden med udgangspunkt fra Struer. Der skal regnes med dagsetaper omkring 25-30 km +/- og man medbringer selv alt det nødvendige til primitiv overnatning inkl. mad, telt/bivuakpose + vand til min. et par dage (5-6 liter). Hvis det er muligt overnattes på primitive lejrpladser, ellers på stranden.

Start torsdag aften den 27. maj kl. 19 fra klubben, det tager et par timer at køre til Struer.
Vi har fået lov til at overnatte på gulvet i Struer Kajakklubs klubhus, så vi kan få en hel dag på vandet om fredagen.

Nord for Struer ligger Venø, som selvfølgelig skal udforskes! Herfra er der kun et par km til Salling, hvor man ror rundt om det fredede område Kås Hoved. Mon ikke man kan finde et uforstyrret sted på nordkysten til at slå lejr?

Herfra kan man krydse over til Jegindø og fortsætte mod nord til et stort fuglebeskyttelsesområde omkring Agerø sydvest for Mors. Videre til Sydthy og ind i Skibsted Fjord med det fredede område Boddum Bakker. Vi finder en lækker lejrplads i dette område.

Der ros tilbage øst om Thyholm, gennem Tamborgsund vest om Jegindø og evt. ud langs vestkysten af Venø.

Tilmelding her på tråden, hvor vi også kan aftale nærmere om fælles transport til Struer.
Jeg har en bil, hvor der er plads til i alt 3 kajakker og 3 personer (med lidt god vilje! )
Du er også velkommen til at ringe hvis du har spørgsmål, har behov for at låne udstyr el.lign.!

Mvh Henriette tlf. 28120423
This post was edited on 2010-05-17, 17:54 by Henriette.
bjarke-e #2
User title: Bjarke Egelund
Member since Apr 2005 · 78 posts · Location: Faaborg
Group memberships: Bestyrelsen, Instruktører, Members
Hej

Else og jeg vil gerne melde os til turen, hvis vi kan klemme os sammen i din bil, men mon ikke det kan lade sig gøre.!

Vi har selv alt felt-grej, så ingen problemer der.

/Bjarke og Else
Steen Slot-Nielsen #3
User title: Steen Slot-Nielsen
Member since Feb 2008 · 248 posts · Location: Augustenborggade 23E, 7. tv, 8000-Århus C
Group memberships: Bestyrelsen, Instruktører, Members
Der var I sørme heldige, at I sådan lige kunne få/tage fri til dén tur.....

Jeg er sørme slet ikke misundelig.

God tur til jer alle.

Steen
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20090606-dev, © 2003-8 by Yves Goergen
Current time: 2012-02-04, 12:49:56 (UTC +00:00)