Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Arrangementer RSS
Overnatningstur til Mols eller Helgenæs lørdag-søndag d. 4.-5. sept.
Kryds over bugten
Henriette #1
Member since Nov 2004 · 219 posts · Location: Malling
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Overnatningstur til Mols eller Helgenæs lørdag-søndag d. 4.-5. sept.
Tjek lige vejrudsigten! Er der nogen der vil med på en tur med overnatning på stranden et sted ikke for langt fra Århus?
Jeg forestiller mig, at vi kan ro fra klubben lørdag formiddag eller middag og så finde et velegnet sted at overnatte, gerne på Mols eller vestkysten af Helgenæs afhængig af hvor langt vi gider ro/hvornår vi tager afsted. Bål på stranden, trangiamad og rødvin selvfølgelig!
På Mols er der bl.a. et perfekt sted at overnatte på sydøsthjørnet af Mols Hoved, men man kan også fortsætte til Helgenæs, hvor jeg kender mange velegnede steder!
Hvis du ikke har prøvet længere kryds før, er dette en oplagt mulighed for at prøve det, da vejrudsigten lover perfekte forhold for kryds over bugten (2-3 m/s)!
Kom gerne med ønsker til afgangstidspunkt/destination her på denne tråd.
Mvh Henriette
hector #2
Member since Mar 2007 · 206 posts
Group memberships: Instruktører, Members
Jeg er med på den, hvis turen kan konverteres til en endagsfornøjelse
og hvis vi kan komme af sted ved 9-tiden lørdag.
Blot et forslag – og ellers go´ tur.

Mvh
hector
Dorte GT #3
Member since Sep 2009 · 71 posts
Jeg vil også gerne med på en dagstur lørdag - hvis distance og tempo er realistisk for mig (max omkring 25 km, ingen ræs)
Steen Slot-Nielsen #4
User title: Steen Slot-Nielsen
Member since Feb 2008 · 248 posts · Location: Augustenborggade 23E, 7. tv, 8000-Århus C
Group memberships: Bestyrelsen, Instruktører, Members
Øv, kan ikke komme med......

God tur!
Henriette #5
Mit formål med turen var faktisk at overnatte på stranden, da det er en yndlings-aktivitet jeg har forsømt på det groveste i år. Det harmonerer jo ikke helt med en dagstur... Så hellere en kort eftermiddag-nat-formiddags-tur, hvis tiden er knap...
hector #6
Member since Mar 2007 · 206 posts
Group memberships: Instruktører, Members
Hej Henriette

Det forstås.
Men jeg har kun lørdagen til rådighed, så hvis der var andre
i samme situation kunne vi da, som en plan b, lave en dagstur ud af det.
Jeg er i hvert fald på havnen kl. 9 lørdag.

Mvh
hector
Dorte GT #7
Hejsa.

Vi er blevet enige om en "hybridløsning": Henriette, Hector og jeg mødes på havnen kl. 10, sejlklare. Hvis vejret tillader krydser vi over til Skødshoved, og ror evt lidt længere. Henriette og jeg overnatter derovre og ror hjem fra Skødshoved søndag, Hector krydser selv tilbage lørdag. Hvis der er nogen der vil med, kan man altså vælge at blive og tage overnatningen med "på den anden side", og ro hjem søndag, eller man kan ro tur/retur lørdag og følges med Hector tilbage. Alle som har lyst at tage med os kan møde op kl. 10.00 lørdag - klar til afsejling.

Mvh

Dorte
Dorte GT #8
Tak til Henriette og Hector for en fantastisk turoplevelse. Så fik jeg oplevet både min første overnatningstur med kajak og mit første kryds over bugten, i det bedst tænkelige selskab! Vejret var helt i top og Henriette havde fundet en fin lejrplads til os ved Mols hoved, så distancen var også særdeles fornuftig for en "rookie". Til andre begyndere; tøv ikke med at melde jer til turene, selv om det er "de gamle rotter" der slår dem op, de er rigtig søde og hjælpsomme, og udsætter ikke én for flere udfordringer end man selv har lyst til. Så grib chancen til at komme afsted med erfarne folk, man lærer jo selv lidt mere for hver gang. Jeg skal helt sikkert på weekendture igen når chancen byder sig, håber der er flere af de knapt så routinerede der tager med næste gang, og får smag for turlivet i kajak. Det er fantasktisk!!! :-D
Henriette #9
Selv tak, vi må snart gentage successen, så flere kan opleve kajakcampingslivets glæder :-)
Fotos fra turen er uploadet i Galleriet!
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20090606-dev, © 2003-8 by Yves Goergen
Current time: 2012-02-04, 12:44:54 (UTC +00:00)